Anthem - Ponownie w ciele robota! (Demo)

Coś już było takiego podobnego albo to mi się tylko zdaje? Podobieństw do innych gier jest tutaj sporo, ale czy udało się dobrze wymieszać składniki? Zaraz się dowiemy czy BioWare - twórcy m.in. Mass Effect, dali sobie z tym rade!

Dobra wiem! To jest demo i nie ma co za bardzo oceniać, jedni powiedzą. Po wyjściu na świat premiery również ocenie ich pracę. Na razie skupmy się na przedstawionej przez nich wersji, która została wypuszczona tylko i wyłącznie dlatego by połatać dziury - a jest ich całkiem sporo mimo tego, że jest to ukrojona wersja. 

Dziury dziurami, serwery serwerami - jakby to nas spotkało w dniu premiery kazałbym oddać pieniądze oraz rekompensatę za mój stracony czas oraz nerwy. Wyłączający się klient, zawieszający się klient, wyrzucający nas serwer! Wku@wiało mnie niesamowicie, a to wszystko na nowym sprzęcie :/ 

Koniec z tym marudzeniem od strony technicznej, mają jeszcze czas na naprawę, oby tego nie zmarnowali. Czas na delikatne omówienie co w duszy Anthema gra, a jest to zapewne "muzyka" z Titanfall, jest powiązanie z Andromedy - specjalnie nie dodałem przedrostka ME, Destiny oczywiście również, ale to jest akurat delikatne podpatrywanie od konkurencji.  W skrócie trzecioosobowa strzelanka pomieszana z MMORPG! Dla mnie bomba!

Historia? Jesteśmy Freelancerami, wysyłają nas na planetę, o której nic nie wiemy, wpadamy w środek historii, kultury i co najgorsze problemów, a nie znamy w pełni jej genezy?! Czy tak powinno wyglądać demo? Przepraszam TESTY BETA? Nie, nie zachęciło mnie to do kupna - powrócę do pojęcia wyżej, testerzy - gracze przetestują co jeszcze trzeba naprawić. Po kilku kilku godzinach gry głównie obserwowałem fizykę, mechanikę oraz grafikę, o historii tego miejsca nie wiem nic. Jest jedynie jeden wątek o jakieś fajce, która potrafi powielać np. ludzi na 3 Knypolów, żeby nie grał sam. Poczekajmy na premierę...

Mamy do dyspozycji tylko / aż 4 Javeliny czyli roboty? Kostiumy - bardziej mi to słowo pasuje, zbroje takie od IronMana tylko na lekkich sterydach. Łowca, Kolos, Sztorm, Śmigacz:





Można porównać to do wyboru klasy postaci w grach MMO, typowy ADC/DPS, Tank, odrobina magii oraz zabójca. Każdy rzecz jasna z różnym stylem gry i dodatkowymi umiejętnościami, możemy zmieniać poszczególne elementy Javelina, malować według swojego widzi i misie ;D

Uwaga! Przechodzę w stan fanboya, to co mnie zachwyciło jednak w grze jest oprawa graficzna, która przypomina mi nieco to co widziałem w Andromedzie czy może w filmie Avatar? Z resztą nieważne. Świat jest obłędnie zielony, żywy, jak w kosmicznej dżungli. Podczas walki możemy nie tylko dostrzec piękno zniszczenia, ale również spadające FPSy, to co wyprawia się na ekranie to niczym demolka z Diablo III. Dla mnie to wyjątkowe wyróżnienie, bo w Diablo III uwielbiałem ten chaos i rozlew krwi - po raz pierwszy zobaczyłem wtedy zacinającą się konsole PS4. Niestety na konsoli i na PC zobaczymy znany nam już downgrade w porównaniu z targami E3. Nie pierwszy nie ostatni raz przez właśnie konsole.

Sterowanie podobne do produkcji moba takich jak LoL czy Dota - jeżeli chodzi o dodatkowe umiejętności Javelinów, niestety latanie zmusza przynajmniej mnie do zmniejszenia czułości w myszce. Latanie jest specyficzne, mniej zręcznościowe, toporne poniekąd. Mimo tego walki wciąż są szaleńczo dynamiczne. 



Poczekajmy na premierę, więcej tutaj domysłów jak to będzie wyglądać niż faktów, część funkcji widać jakby była ucięta albo ukryta. Nie mniej będę wyczekiwać, bo strzela się całkiem przyjemnie. ;)

Siema!

Komentarze