Warhammer: Vermintide 2 - czyli Co-operacyjna rzeźnia w świecie fantasy!

Warhammer: Vermintide 2 gra twórców Fatshark, Co-op w świecie fantasy, FPP, 4 osobowy team co może z tego wyjść? Tutaj poniżej znajduję się odpowiedź na to pytanie. Zapraszam Was do Starego Świata!

Vermintide 2 czyli kontynuacja dzieła Fatsharka, która przenosi nas do świata gdzie wojownicy Chaosu, hordy Skaven zagrażają Staremu Światu. Tylko oni są wstanie ich powstrzymać 5 wspaniałych! 

Bohaterowie
Mamy do wyboru 5 klas, a każda z nich posiada 3 podklasy, z unikalnymi umiejętnościami i talentami, zacznijmy od:


Bardin Goreksson krasnolud jako:
- Zwiadowca weteran - czyli kusznik:
pasywny - po zabiciu niezwykłego potwora wypada z niego worek z amunicją
ulti - odpala bombę dymną ukrywająca jego położenie

- Żelazny rębacz - tarczownik:

pasywny - całkowicie pochłania obrażenia jednego ciosu co 20 sekund
ulti - ściąga na siebie uwagę przeciwników w zasięgu 10 jednostek i przez 10 sekund może blokować wszystkie ataki

- Zabójca - rębajło z tasakami:

pasywny -  kumuluje premie do obrażeń

ulti - doskakuje do oponenta, ogłusza go i wpada w furię - szybciej atakuje

Markus Kruber człowiek jako:
- Najemnik - z halabardą:
pasywny -  trafienie trzech wrogów jednym ciosem powoduje zwiększenie przędkości ataku o 10% na 6 sekund
ulti - zwiększa zdrowie pobliskim członkom drużyny i wytrąca przeciwników z równowagi

- Myśliwy - z strzelbą:
pasywny - strzał w głowę przywraca 1 jednostkę amunicji 
ulti - znika na chwile by mógł zaatakować z zaskoczenia

- Piechur - z tarczą:
pasywny - tworzy aurę odporności na obrażenia
ulti - szarżuje na przeciwników, odpychając ich do tyłu

Kerillian Elfka jako:
- Przepatrywacz?! - łuczniczka po prostu:
pasywny - regeneruje zdrowie częściowo po utracie więcej niż połowy paska życia
ulti - wystrzeliwuje strzały na wprost siebie przebijające i szukające wrogów

- Służka - włóczniczka:
pasywny - zwiększony zasięg uników
ulti - przemieszka się szybko przez przeciwników 

- Cień - cicha zabójczyni:
pasywny - trafienie w plecy natychmiastowo zabija wroga
ulti - znika i może przenikać przez wrogów przez 10 sekund

Victor Saltzpyre człowiek jako:
- Łowca czarownic - z szablą:
pasywny - oznaczeni przeciwnicy otrzymują dodatkowe obrażenia
ulti - odpycha pobliskich przeciwników i zwiększa szanse na trafienie krytyczne na 8 sekund dla całej drużyny

- Łowca nagród - El Rewolwero:
pasywny - zadaje krytyczne trafienie co 10 sekund lub po zabiciu przeciwnika w wręcz
ulti - wystrzeliwuje pocisk przebijający

- Fanatyk - szaleniec z pałką:
pasywny - moc zwiększa się o 5% przy każdym straconym 25 pkt. zdrowia ( max 20% )
ulti - szarżuje do przodu i zwiększa się jego prędkość ataku o 25% na 5 sekund

Sienna Fuegonasus ostra kobietka jako:
- Czarodziejka bitewna: 
pasywny - unikanie obrazeń i przestanie rzucanie czarów przez 8 sekund usuwa przeładowanie
ulti - przenosi się w wybrane miejsce, pozostawiając za sobą kałużę ognia

- Piromanka:
pasywny - zwiększona szansa na trafienie krytyczne wliczane w oparciu o poziom przeładowania
ulti - rzuca włócznią ognistą

- Wyzwolona:
pasywny - 50 % otrzymywanych obrażeń przenosi się na przeładowanie
ulti - nagrzewa się i eksploduje, usuwa również przeładowanie

Dobra może koniec z tymi opisami i czas przejść do najważniejszego ... do zabijania :D

Mechanika gry i świat gry: 
Na początku co można dostrzec to "inna" tzw. poczekalnia, możemy przygotować swoją postać w naszym zamku, gdzie znajduje się m. in. kuźnia czy plac treningowy, jednym słowem po menu wędrujemy na dwóch nogach. Oczywiście jest opcja dla leniwych i do każdej części zamku możemy "przenieść" się skrótem klawiszowym. 



Na pierwszy rzut oka spotykamy się z nazwaną przez mnie "tablicą ogłoszeń duszpasterskich" gdzie możemy wybrać się na misję sami - w sensie z botami lub z losowymi graczami w sieci. Do wyboru mamy losowe gry, które wysyłają nas jak to słusznie nazwa wskazuje na losową mapę z losowymi ludźmi, grę niestandarową gdzie to my wybieramy mapę i opcję gry - czy grę prywatną, kto będzie liderem drużyny itp., a z czasem będziemy mogli pogrywać w bohaterskie zadania gdzie każdy z graczy dostanie osobne zadanie do wykonania. Smaczek dla Streamerów gdzie mogą połączyć grę z kontem Twitch.tv gdzie to oglądający będą mogli decydować o naszym losie - mapa, zadania etc. Nie ważne na którą z opcji się zdecydujemy w zespole zawsze mamy 4 osoby, no tak ... w końcu Co-op.

No dobra teraz ktoś mi się zapyta jak wygląda sama gra po przekroczeniu portalu. 
Już śpieszę wytłumaczyć! 
Misję wyglądają pokroju Dungeonów w grach MMORPG, gdzie mamy za zadanie zabić wszystkich oponentów zwykłych, elitarnych i "Bossów", wszystko podzielone sekwencjami / "checkpointami" - nie do końca, bo jeżeli wszyscy zginiemy musimy zacząć mapę od nowa, bardziej mi chodzi o zapasy amunicji i eliksiry, miejsca po których nie będziemy mogli się cofnąć do tyłu po "znajdźkę". 

Do samej walki wrócę później, bo teraz czas na powrót do zamku gdzie możemy obejrzeć nasze skrzynie - łupy wojenne, które zdobywamy po zakończonej powodzeniem misji, gdzie możemy spersonalizować naszą postać... 



Po pierwsze z jaką siłą bije nasza postać jest ustalana przez jeden parametr główny czyli Moc bohatera, zyskujemy ją poprzez sprzęt, a raczej jego średnią wartość oraz poprzez poziom bohatera - każdy bohater ma osobny pasek poziomu! Moc bohatera przekłada się na obrażenia, liczbę przeciwników przez których przechodzą ataki oraz poziom zachwiania postaci.

Talenty to nic innego jak ulepszacze naszej postaci, kolejno przy 5, 10, 15, 20, 25 i 30-stym poziome możemy rozłożyć jeden talent z 3 kolumn. 



Kuźnia - mamy tutaj bardzo fajnie rozbudowany poziom tworzenia i ulepszania naszego wyposażenia. Od niszczenia naszego starego sprzętu by uzyskać z niego składniki do stworzenia kolejnego, tworzenia losowego elementu lub przy użyciu gotowego szablonu, do ulepszania wizualnie.

Na samym końcu mamy kosmetykę i tu nie chodzi o krem do rąk czy maseczkę na pyszczek, ale o wizualne części zbroi.

Walka
Gra głównie skupia się na walce wręcz, przy użyciu różnorakiej broni takiej jak: tasaka, młota, topora, tarczy czy innej tego typu broni, oczywiście mamy tutaj do dyspozycji broń poboczną "dystansową", eliksiry na życie, siłę, szybkość oraz na nasz pasek "Energii" tak go nazwałem, przy osiągnięci całego paska energii możemy użyć naszego unikalnego mocnego atrybutu wcześniej nazwanego ulti. Na mapach spotkać możemy również bomby - coś ala granat, beczkę z prochem, która może nam pomóc przy dużej ilości potworów.

Nic tak mnie nie cieszy w tej grze jak zabijanie, poważnie! Pojawiająca się krew na całym ekranie zakrywająca świat gry, niekiedy ten popęd do masakry trzeba opanować przy mocniejszych wrogach lub przy wąskich przejściach gdzie możesz zostać zepchnięty na dół co liczy się śmiercią albo szybką pomocą od strony drużyny. Niestety jak i stety gra stawia tutaj na pierwszym miejscu współpracę między graczami. Pomoc przy leczeniu, czy asekuracji gdy  ściągamy na siebie główną uwagę przeciwników, kolejnym smaczkiem utrudniającym grę są znajdźki, są to książki, kości, po ich podnoszeniu nie możemy zabrać ze sobą na dalszą podróż żadnego eliksiru ;)

Grafika
UUUUuuu... kuźwa Kacper nie zacząłeś pisać od grafiki co się z tobą stało... 
Choć to nie zawsze ona jest najważniejsza, to nie może być pomijana. Tak, w grze nie znajdziemy grafiki najwyższych lotów, ale za to widoki już jak najbardziej po raz pierwszy przemierzając jakąś mapę zatrzymywałem się i oglądałem dokładnie okolice. Świat nie jest otwarty, ale za to bardzo dopieszczony na każdej misji!




Podsumowanie 
Gra, w którą na pewno musimy zagrać, godny "następca" Left 4 Dead'a jeżeli chodzi o Co-op dla 4 osób i zabijanie! Choć czasami na mapach widać "Pustkę" jakby coś twórcy chcieli dodać lub w ten sposób zmuszali nas do pójścia dalej na przód. 

Siema, cześć!




Komentarze